PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW
W KOMENDZIE REJONOWEJ POLICJI WARSZAWA V
Informacje Ogólne
- Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63).
- Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Komendant Rejonowy Policji Warszawa V przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy Poniedziałek w godz. 15.00 – 17.00, przy ul. Żeromskiego 7 w Warszawie, po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Komendanta Rejonowego Policji Warszawa V, pod nr tel. 47 72 371 10.
We wnioskach o wyznaczenie spotkania należy jasno określić tematykę spotkania, co pozwoli na rzeczowe załatwienie sprawy.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- listownie, na adres: Komenda Rejonowa Policji Warszawa V, ul. Żeromskiego 7, 01-887 Warszawa;
- faksem, na numer: (47) 72 363 60;
- elektronicznie na adres: krp5warszawa@policja.waw.pl;
- na adres platformy e-PUAP
- doręczone osobiście;
- ustnie do protokołu.
Skarg oraz wniosków nie można złożyć telefonicznie
Skarga powinna zawierać: wskazanie osoby od której pochodzi (imię i nazwisko lub nazwa), adres wnoszącego oraz określenie przedmiotu sprawy. Celem zapewnienia sprawnego załatwienia sprawy zaleca się określać przedmiot sprawy poprzez zwięzły opis i jednoznaczne wskazanie zarzutów lub wniosków.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków należących do kompetencji Komendanta Rejonowego Policji Warszawa V realizowane jest przez Zespół Kontroli Komendy Rejonowej Policji Warszawa V.
Ustne skargi i wnioski przedstawiciele wymienionej komórki przyjmują do protokołu od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach 07.00 - 16.00.
Rozpatrywanie skarg
Skarga lub wniosek powinny być rozpatrzone bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora skargi i wniosku– listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.
Jeżeli skarga nie spełnia wymogów, określonych w ustawie pozostawia się ją bez rozpoznania.
Skargi na działalność Policji można składać również bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich: Rzecznik Praw Obywatelskich, Aleja Solidarności 77, 00-090 Warszawa.
Zgodnie z art. 225 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku, Kodeks postępowania administracyjnego „Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działanie osoby składającej skargę lub wniosek. Ochronie nie podlega zatem osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa : oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi albo tez ujawnia informacje prawnie chronione”
J. Borkowski, w Adamiak, Borkowski, komentarz 2004, s.813
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811
centrala: 0-22 55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego,pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02
fax (+ 48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 58 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800
fax (+ 48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115
fax (+ 48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Linki:
strona główna RPO www.rpo.gov.pl
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/