Informacja dotycząca sposobu składania petycji do Komendy Rejonowej Policji Warszawa V

 

PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PETYCJI

NA SZCZEBLU  KOMENDY  REJONOWEJ POLICJI WARSZAWA V

 

Informacje ogólne:

Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji:

Ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz.1195) wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Każdy ma prawo składać petycje, wnioski  i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji  i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Petycję można złożyć w interesie publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą. W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się  w zadaniach i kompetencji adresata petycji.

Petycje do Komendanta Rejonowego Policji Warszawa V mogą być wnoszone:

  1. listownie, na adres:  Komenda Rejonowa Policji Warszawa V,   ul.  Żeromskiego 7, 01 - 887 Warszawa;
  2. faksem, na numer: (47) 72 363 60;
  3. elektronicznie na adres: krp5warszawa@policja.waw.pl;
  4. doręczone osobiście.

Petycji nie można złożyć telefonicznie

Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:

- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję, wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulicą z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego  z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów, wskazanie adresata petycji, określenie przedmiotu petycji (w petycji, w miarę możliwości, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendy Rejonowej policji Warszawa V, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego).

Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Petycja musi być podpisana ( składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym   za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.)

 

Jeżeli petycja nie spełnia wymogów, określonych w ustawie pozostawia się ją bez rozpatrzenia.

 

 

 

 

Osoby uprawnione, będące osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz.  721 i Nr 171, poz. 1016), doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają prawo do swobodnego korzystania  z wybranej przez siebie formy komunikowania się w kontaktach z organami  administracji publicznej, jednostkami Policji.

Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z bezpłatnej  pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

Osoby uprawnione mają także prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z podmiotami zobowiązanymi.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, osoba uprawniona,  która wyraża chęć skontaktowania się z komendą (w sprawach, dla których właściwa jest Policja) zobowiązana jest zgłosić zamiar skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z urzędem :

Komenda Rejonowa Policji Warszawa V

ul. Żeromskiego 7, 01-887  Warszawa

adres poczty elektronicznej: krp5warszawa@policja.waw.pl

nr fax: 47 72  363-60 

 

We wniosku prosimy o podanie następujących danych: imię i nazwisko;  adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); określenie przez osobę uprawnioną rodzaju zgłaszanej sprawy lub wskazanie nazwy wydziału, do którego zgłaszana jest sprawa (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); wskazanie sugerowanego terminu spotkania; wskazanie metody komunikacji (polski język migowy (PJM), system językowo-migowy (SJM), sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).

 

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) organy  administracji publicznej są zobowiązane do zapewnienia realizacji usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu

Metryczka

Data publikacji : 08.09.2015
Data modyfikacji : 04.03.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Rejonowa Policji - Warszawa V
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
podinsp. Elwira Kozłowska
Osoba udostępniająca informację:
podinsp. Elwira Kozłowska
Osoba modyfikująca informację:
Elwira Kozłowska
do góry